söndag 18 augusti 2013

Oönskad vardagsdramatik

En mardröm faktiskt...
Var ute med hunden och Elias vid fotbollsmålet, vi kastade leksak till Alfred och tränade, det gick ganska bra tills vi plötsligt blir attackerade av getingar. PANIK jag skriker åt Elias att springa men han försöker få hunden med sig samtidigt som han gallskriker Aj aj aj jag går så fort jag kan hemåt och får tillslut Elias att springa hemåt, hunden  fattar inte den nya leken och står bara och glor... 
Jag måste tillslut springa några steg för att komma undan, håller andan och tummar att knät ska klara det, vill inte trilla med getingar efter mig....
När vi tillslut är innanför dörren i säkerhet har jag otroligt nog bara ett stick! Elias har minst sex på nacken och i huvudet, han blir alldeles röd flammig så vi in i bilen och mot akuten. 
Vi fick snabbt hjälp och Elias blev satt i rullstol för transport upp till barnakuten  efter en snabbkoll på medicinen... Antihistamin och panodil sen vänta... Efter att ha ätit och druckit under övervakning fick vi åka hem.

Jag rycker till vid minsta insekt och fick lite flipp när en stor fluga surrar runt i sovrummet, hoppas jag somnar snart....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar