tisdag 30 juli 2013

Vad ska man sÀga

Idag fick jag besked om att min sjukpenning dras in den 23 augusti 😟om inte lĂ€karen kan sĂ€tta exakta datum för min Ă„tergĂ„ng i heltidsarbete och dessutom formulera mina besvĂ€r och arbetshinder pĂ„ ett sĂ€tt som försĂ€kringskassan tolkar med stor sannolikhet innebĂ€r att jag inte kan arbeta heltid med tex administration MEN samtidigt intygar att jag kan Ă„tergĂ„ till heltid inom ett Ă„r i mitt vanliga arbete. Hm ganska omöjligt...
SÄ det innebÀr att det som rÀknas nu Àr min lÀkares förmÄga att formulera sig i skrift INTE min kropp, mina besvÀr och smÀrtor.

De kunde erbjuda mig kontakt med arbetsförmedlingen TACK men NEJ tack...
Detta innebÀr att jag har ca 25 dagar pÄ mig att bli sÄ pass bra att jag kan jobba 8 timmar, det blir tufft men jag ser inga alternativ, jag kan hoppas pÄ att lÀkarens formulering godtas men det lÀt vÀldigt tveksamt pÄ handlÀggaren.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar