torsdag 17 december 2015

Ja jag erkände ni läste inte fel....

2002 var året då motsträviga jag tog steget in i datorvärlden och tillslut även släppte in mina barn... Att gå från NEJ STOPP ABSOLUT INTE  till en digitalpedagog, med padda, smartphone och dator som ständiga verktyg liknar på många sätt min matematiska resa...

Vad är det då som hänt? Jo reflektion, reflektion, reflektion, utbildning, utbildning, utbildning och en massa nyfikenhet...

Nyfikenhet på de möjligheter som ny kunskap och nya verktyg erbjuder, nyfikenhet på barnens erfarenheter och kunskaper i en "ny" tid, nyfikenhet på barnens upplevelser, upptäckande, undersökande och utforskande. 

Ju mer jag ser, ju mer jag lär, ju mer möjligheter ser jag och då vill jag lära mig ännu mer! 
Nya utmaningar, nya frustrationer, nya möjligheter, nya erfarenheter. 

Att möta barnen i deras erfarenhetsskapande och få sy på deras kunskaper och deras nyfikenhet med/genom digitala verktyg har förändrat min syn på förskolan och min roll som lärare (men det blir ett annat blogginlägg en annan dag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar