torsdag 17 april 2014

Reflektion fortsättning...

Grubblade på en liknelse som kunde passa till mitt reflektions inlägg för att förtydliga att jag inte vill ha någon "skolförberedelse"  i den bemärkelsen...


Här kommer således min liknelse

Jag älskar att dansa jitterbug det är kul och fartfyllt! Och på mitt dansställe får jag jitterbugga hur mycket jag vill!
Men om ett tag ska jag till ett annat dansställe och där får jag mest dansa vals och tango kanske oxå lite salsa. Jitterbugga får jag oxå men inte lika ofta.

Vilken otur för mig att jag inte har fått dansa lite vals tango och salsa tidigare. Nu är allt bara jobbigt och svårt och jag känner mig dum som inte kan.

Som jag ser det hade det varit bättre om jag fått möta alla danserna i någon form på mitt första dansställe, det hade vidgat mina vyer och gett mig förutsättningar att tycka att dansställe två är helt ok det oxå, för jag kan ju redan lite av alla danserna då blir allt roligare och jag vill lära mig ännu flera danser. Och så kan jag få visa jitterbugg som jag är så bra på och någon annan kan visa mig vals...

Termen skolförberedande för mig hade betytt att jag bara fått dansa vals, tango och salsa.

Hm vet inte om det blev klarare nu... Dansa på 💃

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar