tisdag 22 april 2014

Tillit till sin förmåga

 jag menar att ett av läroplanens allra viktigaste mål är det om... utvecklar tillit till sin egen förmåga...  Jag sitter och funderar på det just nu efter en smärre egen brytning över en kursplan... Jag behöver lite tillit till min förmåga... 
Eftersom jag sökt ett magisterprogram vid Linneuniversitetet till hösten fick jag ett info mail, när jag läst igenom kommer genast tankarna... Det var mycket på engelska (i princip allt) det kommer inte jag att klara, tanke två blir ja ja men med så många sökande till få platser kommer inte jag in iaf...

Var är tilliten till MIN förmåga? Jag vet att jag kan, jag har nyss avslutat 4 års studier i kombination med arbetet på förskolan, jag har skrivit ett exarbete med min studiekamrat som vi fick VG på, jag har fått en artikel publicerad i tidskriften Nämnaren... Jag har arbetat i över tjugo år i förskolan och vet att jag gör ett bra arbete, jag är nyfiken, driven och vill hela tiden utvecklas... Och ändå har jag ingen tilltro till mig själv... 

Kanske därför jag håller det målet så högt, jag kämpar för att alla barn ska få det jag saknar och tillslut kanske jag får lite själv på köpet... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar