lördag 22 november 2014

Om vikten av att sitta still...

Som lärare i förskolan ställs man dagligen inför en massa val i verksamheten, vissa val kräver snabba beslut andra kräver en längre process...
I veckan ställdes jag inför ett val och jag valde att sitta still... väldigt stilla ganska länge... det var ett val som värnade leken, som värnade barnen och som var en av veckans bästa!  En ömtålig lek, behövde mitt stöd, som just då bestod av att sitta still, le uppmuntrande,  ge små korta ord, frågor och kommentarer. Mest satt jag väldigt still och tyst. Jag hade önskat en kamera eller lärplatta, jag hade önskat papper och penna,  men jag valde att sitta still för om jag hämtat något hade leken blivit störd... alltså satt jag still och använde huvud, ögon och öron och ibland som sagt munnen.
Det var inte helt enkelt,  men jag kämpade Leken fick inte störas det var mitt viktigaste uppdrag där och då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar